De ce sunt atat de apreciate semintele de chia?

De ce sunt atat de apreciate semintele de chia?

In ciuda dimensiunilor lor mici, semintele de chia sunt pline de nutrienti importanti. Sunt o sursa excelenta de acizi grasi omega-3 , bogati in antioxidanti si furnizeaza fibre, fier si calciu.

Acizii grasi Omega-3 ajuta la cresterea colesterolului HDL, colesterolul „bun" care protejeaza impotriva atacului de cord si a accidentului vascular cerebral.

Proprietatile nutritionale ale semintelor de chia


Semintele de chia sunt bogate in nutrienti si fibre. O portie de 28 de grame de seminte de chia contine:
• 131 de calorii
• 8,4 grame de grasime
• 13,07 grame de carbohidrati
• 11,2 grame de fibre
• 5,6 grame de proteine

Seminte de chia beneficii


Alimentele pe baza de plante au fost mult timp asociate cu un risc redus de aparitie a multor afectiuni adverse, inclusiv obezitatea, diabetul, bolile de inima si mortalitatea generala.

S-a dovedit ca sustin un ten sanatos, o energie sporita si o greutate generala mai mica. Alimentele bogate in fibre ajuta oamenii sa se simta satui pentru mai mult timp si, de obicei, au mai putine calorii.

S-a demonstrat ca aportul crescut de fibre si o dieta bogata in fibre ajuta la pierderea in greutate. Semintele de chia contin aproape 5 grame de fibre pe cana, iar nivelurile lor ridicate de acizi grasi omega-3 si acid alfa-linoleic pot fi utile pentru pierderea in greutate.

Semintele pot fi consumate si sub forma de gel atunci cand sunt amestecate cu apa. Acest lucru le face sa se digere mai lent in organism, prevenind potential foamea pentru o perioada mai lunga.

S-a demonstrat ca dietele bogate in fibre scad prevalenta aparitiei diverticulitei prin absorbtia apei in colon si facand evacuarea mai usor. O dieta sanatoasa, plina de fibre, cu multe fructe si legume, poate reduce presiunea si inflamatia la nivelul colonului.

S-a demonstrat ca aportul crescut de fibre scade tensiunea arteriala si nivelul colesterolului. Studii recente au aratat ca fibrele alimentare pot juca un rol in reglarea sistemului imunitar si a inflamatiei.

In acest fel, poate scadea riscul afectiunilor legate de inflamatie, cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul, cancerul si obezitatea.

Alte informatii despre semintele de chia


Semintele de chia sunt relativ usor de gasit in orice magazin alimentar important. Sunt de culoare neagra si au o aroma usoara, de nuca. Daca esti interesat de seminte de chia pret gandeste-te ca acestea sunt ieftine pentru ca vei consuma putin.

Crude, pot fi presarate pe cereale, iaurt, fulgi de ovaz sau smoothie-uri. De asemenea, pot fi consumate gatite, adaugate la produse de copt precum painea si briosele. Poti cauta seminte de chia retete pentru a vedea cum sa le consumi.

Aportul zilnic recomandat de fibre


Majoritatea oamenilor nu ajung la cantitatea recomandata de fibre pe care ar trebui sa o includa in dieta lor. Daca te intrebi ce cantitate de chia ar trebui sa consumi zilnic, noi iti explicam cantitatea de fibre pe care ar trebui sa le consumi:
- barbatii adulti necesita aproximativ 34 de grame in functie de varsta lor
- femeile adulte necesita aproximativ 28 g in functie de varsta lor
- adolescentii cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani necesita 25,2–30,8 g
- adolescentii cu varsta cuprinsa intre 9 si 13 ani necesita 22,4–25,2 g
- copiii cu varsta cuprinsa intre 4 si 8 ani necesita 16,8–19,6 g
- copiii cu varsta intre 1 si 3 ani necesita 14 g

Poti consuma seminte de chia in sarcina fara probleme pentru ca ele nu sunt toxice. Pe de alta parte, consumul de prea multe fibre poate provoca balonare, gaze si constipatie. Aceste efecte adverse pot aparea dupa consumul a 70 g de fibre intr-o zi.

Super omega 3

Seminte de chia

Alimente de baza

Smoothieuri

Ultimele articole pe Blog