Un somn odihnitor si sanatos este un factor indispensabil pentru o mai buna calitate a stilului de viata.

Este foarte greu in ziua de astazi sa reusim sa ne odihnim atunci cand organismul ne cere acest lucru, timpul ajungand sa fie inamicul principal, din pacate. Un somn odihnitor este benefic pentru sanatatea noastra, micsoreaza stresul, ne imbunatateste starea de spirit si ne ajuta sa ne concentram in sarcinile noastre de zi cu zi.

Sunt o multime de factori care intervin pentru a avea un somn odihnitor si benefic organismului nostru. Stresul de la locul de munca, responsabilitatile familiare si chiar si provocarile neasteptate, nu ne ajuta sa obtinem un somn sanatos.

De cele mai multe ori nu putem controla factorii care intervin in timpul somnului, dar putem adopta obiceiuri care incurajeaza o calitate mai buna a somnului si un stil de viata mai sanatos.

Fa constant exercitii fizice

Desi pare paradoxal, sportul te poate ajuta sa fii mai odihnit. Chiar daca antrenamentul de la sala pare foarte obositor, substantele eliberate in corp atunci cand te misti te fac mai vesel si mai relaxat.

Prin urmare, cu cat esti mai binedispus si mai relaxat, cu atat vei adormi mai usor. Asadar, daca ai probleme cu insomniile, cateva ore de sport pot rezolva problema.

Nu trebuie neaparat sa mergi la sala de fitness, daca nu ai timp sau nu iti place. Activitatea ta fizica poate insemna o plimbare in parc, o tura cu bicicleta sau, pur si simplu, urcarea scarilor in locul liftului.

Mentine curatenia in dormitor

Locul in care dormi influenteaza puternic calitatea somnului. De aceea, trebuie sa te asiguri ca dormitorul tau este mereu curat si aerisit.

Praful excesiv poate cauza alergii, la fel si mucegaiul. Fa curatenie cel putin o data pe saptamana si schimba asternuturile la acelasi interval de timp.

In plus, cand cumperi lenjerii de pat, fii foarte atent la calitatea acestora. Opteaza pentru materiale usoare, naturale, cat mai comode si mai prietenoase cu pielea.

De asemenea, ar fi bine sa acorzi atentie si temperaturii. O camera prea calduroasa nu iti va permite sa adormi, desi, in aparenta, ofera senzatia de confort. Mai degraba, pastreaza dormitorul racoros si foloseste o invelitoare subtire si placuta.

Inchide televizorul cu o ora inainte de somn

Nu este un secret pentru nimeni. Toata lumea adoarme, in prezent, cu telefonul mobil in mana si televizorul aprins, pe fundal. Aceste obiceiuri sunt extrem de nocive.

Cand ochii tai sunt expusi la lumina artificiala si puternica a ecranelor, acestia nu se vor putea relaxa sub nicio forma. In consecinta, cand vei incerca sa adormi, vei avea dificultati.

Obisnuieste-te sa iti verifici notificarile si emailurile cu maximum o ora inainte sa mergi la culcare. Cand te asezi in pat, stinge lumina si televizorul, apoi lasa telefonul pe noptiera, in mod avion.

Trezeste-te si culca-te la aceeasi ora

Rutinele sunt deosebit de eficiente in mentinerea unei vieti echilibrate si sanatoase. Organismul tau functioneaza pe baza de pattern-uri, asa ca este indicat sa ii oferi un program de somn bine stabilit.

Daca te vei trezi la aceeasi ora si vei merge la culcare, de exemplu, inainte de 10 seara, corpul tau se va obisnui in acest mod. Astfel, seara vei putea adormi usor, iar somnul tau va fi mult mai profund.

Mentine o alimentatia sanatoasa

Niciodata nu te baga in pat atunci cand iti este foame, dar nici atunci cand consideri ca ai facut excese. Trebuie evitate mancarurile grase si in cantitati mari, deoarece e posibil ca acest lucru sa-ti creeze incomoditate sau sa te tina treaz.

De asemenea, si persoanele care consuma alcool, cofeina si nicotina seara, pot intampina probleme, efectele lor intarziind sa dispara, acestea creand disconfort si ducand la intreruperea somnului.

Recomandarea medicilor este ca, seara, pentru a avea un somn linistit, sa optam pentru consumul de legume, fructe, peste sau carne slaba (pui, curcan), sa evitam excesul de sare, grasimi, dulciuri si sa ne hidratam corespunzator, si aici excludem total alcoolul si sucurile si putem include infuziile de plante.